|
|
|
Schema
block B |
|
(aktuellt 01-11-15) |
|
|
|
|
|
|
V. |
Dag |
Tid |
Föreläsning |
Titel |
Workshop |
Seminarium |
Lokal |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
47 |
må 19/11 |
09.00-10.00 |
Introduktion |
|
|
|
CTH |
|
|
|
|
10.15 - 11.45 |
Jan Bärmark, M. Martinsson |
Vad är tvärvetenskap? |
|
|
CTH |
|
|
|
|
13.00 - 15.00 |
|
Projektdiskussion (grupp B1--B6) |
Vasa 2,3, VÖ 11,12,22,32(CTH) |
|
|
|
ti 20 |
08.15 - 10.00 |
|
Projektval (grupp B1, B2, B3, B4) |
D249,D250,D351,D352 (IPD) |
|
|
|
|
10.15 - 11.45 |
J. Brzezinski |
Kunskap och kommunikation-en
matematikers perspektiv |
|
|
IPD |
|
|
|
|
13.15 - 15.00 |
|
Projektval (grupp B5, B6) |
C3 50, C3 51 (IPD) |
|
|
|
on 21 |
08.30 - 10.00 |
Roger Säljö |
Lärande förr och nu: Ett
sociokulturellt perspektiv |
|
|
IPD |
|
|
|
|
10.15 - 12.30 |
|
Ann Boglind: Klassrummet (grupp B6) |
A3 50 (IPD) |
|
|
|
|
13.00 - 15.00 |
|
Hjördis Johansson: Bild (grupp B3) |
A2 53 (IPD) |
|
|
|
to 22 |
09.00 - 11.30 |
|
Göran Omnéus: Teater (grupp B5) |
C2 70 (IPD) |
|
|
|
|
10.00 - 12.30? |
|
Ann Boglind: Klassrummet (grupp B4) |
D3 07(IPD) |
|
|
|
|
11.00 - 12.30 |
|
Pia Muchin: Workshop: Personlig kommunikation (grupp B1) |
|
Artisten D504 |
|
|
|
|
13.00 - 15.00 |
|
|
Hjördis Johansson: Bild (grupp B4) |
A3 50 (IPD) |
|
|
|
|
13.00 - 15.30? |
|
Ann Boglind: Klassrummet (grupp B5) |
D3 07 (IPD) |
|
|
|
fr 23 |
09.00 - 11.30 |
|
Göran Omnéus: Teater (grupp B4) |
C2 70 (IPD) |
|
|
|
|
11.00 - 12.30 |
|
Pia Muchin: Workshop: Personlig kommunikation (grupp B2) |
|
Artisten D504 |
|
|
|
|
14.15 - 16.00 |
Kerstin Norén |
Språkformer och förståelse |
|
|
IPD |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
48 |
må 26 |
09.00 - 11.00 |
|
Hjördis Johansson: Bild (grupp B6) |
A2 50 (IPD) |
|
|
|
|
08.15 - 12.00 |
|
matematik och projekt
(B1, B2, B3, B4) |
D351,D301(IPD); VÖ32,41(CTH) |
|
|
|
|
12.30 - 14.00 |
|
Pia Muchin: Workshop: Personlig kommunikation (grupp B3) |
|
Artisten D504 |
|
|
|
|
13.00 - 15.00 |
|
Hjördis Johansson: Bild (grupp B1) |
A2 50 (IPD) |
|
|
|
|
14.00 - 16.30 |
|
Göran Omnéus: Teater (grupp B6) |
C2 70 (IPD) |
|
|
|
ti 27 |
08.15 - 12.00 |
|
matematik och projekt (B5, B6) |
VV 12, 13 (CTH) |
|
|
|
|
09.00 - 11.30 |
|
Göran Omnéus: Teater (grupp B2) |
C2 70 (IPD) |
|
|
|
|
12.30 - 15.00 |
|
Ann Boglind: Klassrummet (grupp B2) |
B3 50(IPD) |
|
|
|
|
14.00 - 15.30 |
|
Pia Muchin: Workshop: Personlig kommunikation (grupp B4) |
|
Artisten D504 |
|
|
|
|
16.00 - 17.30 |
|
Per Nordin: Workshop: Personlig kommunikation (grupp B5) |
|
Artisten D504 |
|
|
|
on 28 |
08.15 - 12.00 |
|
matematik och projekt (alla grupper) |
Vasa 1,2,3,4, FL52,74 (CTH) |
|
|
|
|
13.15 - 15.00 |
Olle Häggström |
Matematisk bildning i vårt
demokratiska samhälle |
|
|
CTH |
|
|
|
|
16.00 - 17.30 |
|
Pia Muchin: Workshop: Personlig kommunikation (grupp B6) |
|
Artisten D504 |
|
|
|
to 29 |
09.30 - 12.00 |
|
Ann Boglind: Workshop: Språk
(alla grupper) |
|
IPD |
|
|
|
|
13.00 - 16.30 |
|
Ann Boglind: Workshop: Språk
(alla grupper) |
B160+C157, C258+C264, D153+D155, |
D264+B351, B156+B158, D249+D270 (IPD) |
|
|
|
fr 30 |
09.00 - 11.30 |
|
Göran Omnéus: Teater (grupp B3) |
ML 14 (CTH) |
|
|
|
|
13.00-16.00 |
|
Ingela Wiman: språk i projekt (grupp B3) |
Arkeologen T 302 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
49 |
må 3/12 |
08.00 - 14.00 |
|
Workshop Matematik IPD (grupp B1 och B2) |
|
samling C3 57 (IPD) |
|
|
|
|
09.00 - 15.00 |
|
Workshop Matematik IPD (grupp B3 och B4) |
|
samling C3 57 (IPD) |
|
|
|
|
10.00 - 16.00 |
|
Workshop Matematik IPD (grupp B5 och B6) |
|
samling C3 57 (IPD) |
|
|
|
|
14.30 - 17.00 |
|
Ann Boglind: Klassrummet (grupp B1) |
D3 01 (IPD) |
|
|
|
|
15.00 - 18.00 |
|
Ingela Wiman: språk i projekt (grupp B4) |
C3 51(IPD) |
|
|
|
ti 4 |
09.00 - 11.30 |
|
Göran Omnéus: Teater (grupp B1) |
ML 13 (CTH) |
|
|
|
|
09.00 - 11.00 |
|
Hjördis Johansson: Bild (grupp B2) |
A2 50 (IPD) |
|
|
|
|
09.00 - 12.00 |
|
Ingela Wiman: språk i projekt (grupp B5) |
Arkeologen T 219 |
|
|
|
|
10.00 - 12.15 |
|
Ann Boglind: Klassrummet (grupp B3) |
ML 9 (CTH) |
|
|
|
|
13.15 - 15.00 |
G. Emanuelsson, B.
Wennberg |
Matematik - ett kommunikationsämne |
|
|
CTH |
|
|
|
|
15.15 - 18.00 |
|
|
|
Ingela Wiman: språk i projekt (grupp B6) |
Arkeologen T 219 |
|
|
|
on 5 |
08.15 - 12.00 |
|
|
|
matematik och projekt (alla grupper) |
B311,B160,D270,D354,A350,B351(IPD) |
|
|
|
|
13.15 - 15.00 |
Elisabet Doverborg |
Att utmana små barns intresse för
matematik |
|
|
IPD |
|
|
|
to 6 |
09.00 - 12.00 |
|
|
|
Ingela Wiman: språk i projekt (grupp B1) |
B3 11 (IPD) |
|
|
|
|
13.15 - 15.00 |
Carl-Axel Hall |
Musik, upplevelse , proportion |
|
|
IPD |
|
|
|
|
15.15 - 18.00 |
|
|
|
Ingela Wiman: språk i projekt (grupp B2) |
C3 51 (IPD) |
|
|
|
fr 7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
50 |
må 10 |
09.00 - 11.00 |
|
|
|
Hjördis Johansson: Bild (grupp B5) |
A2 50 (IPD) |
|
|
|
ti 11 |
10.00 - 11.45 |
Larry Browning |
Communication for cooperation and
competition |
|
|
CTH |
|
|
|
|
13.00 - 17.00 |
|
|
|
matematik och projekt (alla grupper) |
EL11,ML13,FL10,FL71,KS32,ES52 (CTH) |
|
|
|
on 12 |
10.00- 11.00 |
Ference Marton |
Den pedagogiska dimensionen |
|
|
IPD |
|
|
|
|
13.00 - 17.00 |
|
|
|
matematik och projekt (alla grupper) |
D249,B350,C250,C258,C351,C353(IPD) |
|
|
|
to 13 |
|
|
|
|
handledning språk, konst |
|
|
|
|
fr 14 |
|
|
|
|
kl. 12, inlämning projekt (2 exemplar) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
51 |
må 17 |
08.00 - 9.30 |
Gunnar Lindblom |
IKT- och nätverkstrategier |
|
|
IPD |
|
|
|
|
10.00 - 11.45 |
Berith Copp |
Röst och framträdandesäkerhet |
|
|
IPD |
|
|
|
ti 18 |
10.00 - 15.00 |
|
|
|
respons på projekt (alla grupper) |
B160,B352,C157,D270,D351,D354 |
|
|
|
on 19 |
|
Examination |
|
|
|
Vasa 1,2,3,4, EL 15,17 (CTH) |
|
|
|
to 20 |
|
Examination |
|
|
|
Vasa 1,2,3,4, EL 15,17 (CTH) |
|
|
|
fr 22 |
|
|
|
|
inlämning projekt
slutversion |
|
|
|
|
KURSINFO:
http://www.math.chalmers.se/Math/Grundutb/GU/LAU150/H01/ |
karta över Chalmers:
http://www.chalmers.se/HyperText/Kartor.html |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|