Distributionsteori

Inlämningsuppgifter

Omgång 1

Övning 2.4, Övning 2.6, och Övning 2.8 Deadline 20 april

Omgång 2

1. Visa att om δ^{(k)} är linjärt oberoende, dvs. om ∑_{k=0}^{N} c_{k}δ^{(k)} = 0 så är alla

c_{k} = 0.

2. H 3.1.20 e) och H 3.3.11 Deadline 3 maj

Omgång 3

H 2.5a) H 2.6c) H 4.2.4 och 8.15 Deadline 17 maj

Omgång 4

Övning 13.1 Övning 10.14 Övning 14.1 Deadline 7 juni